trollkarlens hemligheter

Har sett reklam för detta program ett antal gånger och blir lika förfärad varje gång. Jag sitter och tänker onda tankar om de människor som hux-flux bestämt sig för att förstöra hela nöjet för människor som fascineras av magi och älskar att fundera över hur magiker egentligen lyckas göra  vad de gör.

Menar de allvar? Tänker de verkligen avslöja hur tricken går till? Hemligheter som aldrig någonsin läckts ut, som alla inom yrket lyckats hålla hemliga i alla dessa år, ska vi bara få dom serverade som light söndags-underhållning när vi slötittar på tv? Är det sant?

Självklart kommer jag ändå se detta program, hur kan man låta bli? Annars känns det som alla andra vet utom man själv, som när man var liten och de andra flickorna viskade om hemliga saker och man hade kunnat dö för att få veta vad det gällde.

Annars kommer jag nästa gång jag ser något magi-trick sitta där som ett korkat fån och fråga "hur kan han göra sådär?!" Bara för att få hånleenden av alla andra som faktiskt vet. "Dumma lilla blondin" kommer man kunna läsa i deras nedvärderande blickar.

Så jag ska se det, bara för att alla andra komemr göra det..eller ska jag istället försöka dra igång en stor bojkott av programmet?
 
Nee..det skulle inte fungera. Folk har inte självdisciplin nog att motstå, speciellt inte om man försöker förbjuda dom.

Söndag 21.00 på kanal 5 då folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0