romantik på öxnered station

Har helt glömt att skrva om detta faktiskt. Detta hände när jag bytte tåg i Öxnered (som jag aldrig tidigare har hört talas om) som verkar vara något av en håla om man nu får lov att bedömma städer efter storleken på deras tågstationer. Är öxnered ens en stad? Hmm. Ingen aning och alldels för lat för att orka googla detta.

Iallafall kom det fram en kille till mg och frågade något flummigt om vilket spår hans tåg skulle gå ifrån. Killen hade färgfläckar på händerna och jeansen. Han bar på en gittarr full av konstnärligt klotter.

Sedan frågade han om jag knarkar, följt av ett litet tal om att bryta mot sociala regler.

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt satt vi där på en varsin bänk och han spelade gittar och sjöng för mig. Det var en vacker låt och hans röst var alldeles underbar. Han nämnde att jag är attraktiv och jag rodnade lite.

Många flickor hade nog funnit situationen otroligt romantisk, det tror jag iallafall.
Pojken med färgfläckar hette David (har jag för mig, blev osäker nu när jag skrev det) och är en 24-år gammal konstnär och musiker med en skön, flummig attityd. 

Vi skulle med samma tåg och vi gick av på samma station. Han erbjöd mig att följa med och "hänga med honom och hans polare",   men jag svarade knappt och hann inte ens säga hejdå till denna David, eftersom min supersöta bandboy mötte mig direkt när jag klev av tåget. David försvann bara iväg och vi kommer nog aldrig ses igen.

Detta har hänt mig flera gånger, inte exakt samma situation, men liknande. Det är alltid skönt när man reser och hittar någon som gör att resan känns betydligt kortare, så tack för det David.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0