dieter som fungerar?

En-cheeseburgare-om-dagen-dieten:

Yes, korrekt. Ett tag åt jag bara en cheeseburgare ifrån Mdonalds varje dag, oftast mitt på dagen, detta sköljde jag ner med ca 1 liter coca-cola zero om dagen. Gick ner typ 4-5 kilo på en vecka.

En- halv- clementin om dagen dieten:

åt alltså en halv clementin varje dag i några dagar och drack bara vatten och massa cola zero. Gick ner ca 3 kilo på två dagar.

Vattenfasta:

 jag drack vatten i så många dagar man klarar av, man går ner i vikt ganska snabbt första dagarna. Första dagen mår man illa, är yr och vill kräkas. Men det går över.

max 500 kcal om dagen dieten:

Kräver att man orkar väga mat eller iallafall räkna ut dess vikt, och att man har koll på kaloritabeller. I början är det lite krånligt, men man lär sig ganska fort. Om man äter något onyttigt så får man äta mycket mindre och vara hungrigare helt enkelt.
När jag åt så mycket så tränade jag varje dag, gick ner lika mycket som vid cheeseburgardieten, dvs 4-5 kilo på en vecka.


Dom här sätten fungerar jättebra om man behöver bli smal fort, men det är antagligen crappy för hälsan. Att säga att det inte fungerar att svälta sig själv är en lögn. Man blir såklart smal om man äter väldigt lite, så länge man inte börjar äta mycket igen.

Nu ska jag vattenfasta tills på söndagkväll iallafall.

Har tränat varje dag i tre dagar nu, "the jordan workout" såklart, vad annars? Jag är så trött i musklerna att mina armar börjar vibrera vid minsta lilla ansträngning nu, haha.

Jag vägde 64 kilo innan jag reste iväg, nu väger jag 68,5!
 
Det är sjukt mycket med tanke på att min personliga idealvikt ligger på ca. 60 kilo, och vid den vikten är jag inte ens speciellt smal.

Okey. Kommer skriva hela tiden om min vattenfasta, förbered er på mycket gnäll alltså.

pusspuss

Kommentarer
Postat av: Saga

GI.metoden är den bästa! på det långa loppet oxå!

Dem första tre dagarna käkar man inte för mkt, sen så lägger man till hela tiden. Sök på ät och lev sunt med Gi-metoden. Bli medlem där. Finns veckomeny. Funkar skitbra för mig :)

2009-01-10 @ 02:23:40
Postat av: Joanna

Men tänk på att det är omöjligt att hålla en sån diet läge utan att... ja, DÖ helt enkelt. Som en quick-fix, visst, men om du vill ha nåt som håller längre ( men inte tar speciellt lång tid ens=)) som man orkar med: ät var tredje timme, ät ca 1000-1800 kalorier om dagen (variera) och ät alltid mkt protein och fett men undvik helt allt vad vitt mjöl och ris och pasta heter. Alla kolhydrater ska enbart komma från grönt.



Samt dricka mkt vatten och träna lite smått. Men man behöver inte ens träna mkt. Då behåller man muskelmassa och håller blodsockret stabilt och man går verkligen verkligen ner i vikt och håller sig smal. För jag har personligen etstat ALLT men senaste åren har jag studerat en hel del näringsläsa som hobby och jag vet massa.



Omega-3 tilskott och b-vitamin är priceless också! Det hjälper en att hålla förbränningen uppe!



2009-01-12 @ 21:15:10
URL: http://dominger.com
Postat av: Anonym

(när man äter för lite och speciellt för lite protein å fett då stannar fettförbränninen uipp.. samt att man blir trött. Det man går ner är vätska,man kan gå ner fyra kg bara i vätska.. )

2009-01-12 @ 21:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0