det kan visst komma rök utan eld.

Alltså, fy vad jag känner mig klantig just nu.  Som världens mest klantiga idiot-bebis. Jag sitter just nu framför tvn hemma hos Linus med rinnande ögon, och dom rinner tyvärr inte för att jag är ledsen.
 Sådan tur har man ju tyvärr inte, nej, de rinner för att det svider av röken som ligger så tung i hela lägenheten att man ser den, ja, man verkligen SER hur den rör sig.

En lukt av bränt sticker mig i näsan och när jag andas in känns det som att smaken av bränt lägger sig på tungan.

Detta trots öppna fönster och mina löjligt meningslösa försök att i panik vifta bort röken med en handduk.
Vad beror detta på, kanske ni frågar er själva?

Jo, så går det när Pixi ska rosta bröd. Jag förvandlar en vanlig brödrost till något farligt.

Tur att Linus inte kommer hem än på ett tag. Om inte röken hinner försvinna så har jag kommit fram till två olika alternativ till hur jag ska hantera det.

1. Jag flyr innan han kommer hem och byter nummer. Får nog även flytta bort ett tag tills han slutat försöka få tag på mig.

2. Jag skriker hysteriskt när han kommer hem att det är rök överallt och jag tror att det brinner. Då blir han bara glad och lättad när det inte gör det och bryr sig därför inte om att skälla.



Jag just nu, mitt i röken, relativt nyvaken och helt osminkad.





update:

En granne knackade just på och talade om att det luktar bränt i hela trappuppgången och att de blev oroliga att det "hänt något". Kul att svara "Nej, jag rostade bara bröd". Fuck. Hahaha.

Kom på att nu kommer alla Linus kläder och grejer som är framme att lukta likadant. HAHA, jag hatar mig själv :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0