Kära korkade anonym.

Och ni andra som tycker att det är samma sak att bära dun från fåglar som plockas levande som att bära vintage-päls ifrån döda djur.

Det hade självklart varit samma sak om pälsen kom ifrån djur som flåtts levande, dvs. torterats. Mössan jag bar på modellbilder är rävpäls, dvs. inget djur som fötts upp  i bur eller torterats.

Jag skulle för övrigt heller aldrig någonsin köpa äkta päls, eftersom jag inte heller vill bidra till pälsandeln. Pälsen jag bar var mycket,mycket gammal och bara lånad. Jag har aldrig ägt äkta päls. Men det är en separat fråga.

De som har dubbelmoral har väl ni som  gott kan sova på dun plockat från en död fågel, men vägrar bära päls från lika döda djur? Tror ni fåglarna behandlas bättre än pälsdjuren? Eller är fåglar mindre viktiga?

Dubbelmoral har också ni som klär er i ull, men inte i päls. Lammen flås nämligen levande om någon nu missat detta, något som kallas "mueling", klicka Här för att läsa om det.

Ni kan hata mig för att jag fotats i päls.

 Men kom fan inte och säg att jag har dubbelmoral som samtidigt är emot att betala för tortyr av levande djur. Det är två helt olika frågor.

Så alltså, bär ni plagg av ull eller dun är ni minst lika illa som de som bär päls.

Betalar ni dessutom för produkter av ull eller dun, och därmed bekostar tortyren, är ni långt värre än de som bär päls men inte köper det, och därmed inte ger pengar till pälshandeln.

 Idiotjävel.



Kommentarer
Postat av: Leo

Haha så du tycker det är okej att bära päls så länge man inte betalar för den? Säg det till djuret...

2009-02-04 @ 14:33:03
URL: http://www.effin.se/blogg
Postat av: ola

får rakas levande för ullen ja, där kan jag hålla med dig, men du klipper väl håret innan du dör?

kan ju upplysa dig om att du inte kan jämföra ull med päls, visst, ull är päls, men inget som fåren dödas för :), inte i Sverige iallafall..

den artikeln du har är för extremt fin ull och bara sjukt och inget som händer överallt..

men ska man dra det så långt kan man inte köpa skinnskor heller..inte äta kött, inte ägg, dom kommer från levande hönor =O ajaj..

tänk dig för liiite om du kan =S

du har dubbelmoral och verkar ganska trög i ditt tänkande, men vad kan man begära?

som du skriver, du försöker bara vara en vacker dum blondin, men inte ens det lyckas du med..



2009-02-05 @ 08:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0