Jag är retarded.

Nu ska jag tala om någonting som ganska få är medvetna om. Ett enormt problem jag har, som både gör mig osams med familjen och fruktansvärt socialt handikappad. Det är något jag lider oerhört av med anda ord.

Jag klarar inte av att höra folk smaska när dom äter. Eller "smaska" är fel ord. Jag klarar inte av sådana som gör något ljud överhuvudtaget när dom äter eller dricker. Om folk sörplar, slår ihop tänderna så det låter, smaskar, äter något som knaprar eller låter väldigt "saliviga" när dom äter så får jag panik och måste genast lämna rummet.

Allra värst är det när man ser på tv hos någon av mina förädrar och de kommer in med kaffe, en smörgås, godis eller mat som de sen ska sitta och smaska på.
Då måste jag komma på en bra ursäkt för att lämna rummet och missar programmet jag antagligen satt där för att se.

Jag får panik när mysen sitter och smaskar godis när jag sitter i samma rum, så då måste jag ta på mig hörlurar och spela musik sjukt högt för att inte störas av hennes ätande.

Julmiddagar och liknande är, som ni nog förstår, bland det värsta som finns ;(


Det här kan helt enkelt inte vara normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0