päls

På juldagen ska jag fotas i päls. Både pälsmössa och pälskappa. Rent moraliskt är det väl helt förkastligt, men till mitt försvar så har jag bara lånat dom och det är väldigt gamla grejer.

 Skulle aldrig någonsin lägga mina pengar på att stötta pälshandeln. Nu kan man kanske uppfatta mig som en människa med lite dubbelmoral, jag inser det. Jag lägger ju trots allt min TID och mitt modellande till att stötta det om man tänker efter.

 Hemskt av mig. Genom att sprida bilder bärandes päls så uppmuntrar man ju andra att bära det, men det är inte det som är syftet med bilderna..för en gångs skull finns inget syfte annat än att få till snygga foton. För min del hade det lika gärna kunnat vara fuskpäls.

Jag kan väl använda till mitt försvar att det faktiskt är gammal päls och djuren hade varit lika döda oavsett om jag bar dom eller inte, men har full förståelse för folk som dömer mig.

Vet att vissa har noll tolerans när det gäller att bära päls, och det är er fulla rätt att känna så.



jao, det va allt..

puss

/pixi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0