löshår

Blev lite inspirerad av en kommentar ifrån Saga att skriva lite om vart jag brukar köpa mitt löshår och sånt där.

Det jag har just nu är i färgen ljusblond ifrån medorian och är remy hår (rättvända strån, vilket håller bäst) .
Det var tyvärr svindyrt och höll inte alls bra så jag måste köpa nytt snart. Men så är det tyvärr med alla ljusblonda hår som inte är "virgin" dvs. obehandlat / ofärgat eftersom dom blekt sönder det. Jag behövde ha ett och ett halvt paket och fick köpa två paket alltså, kostade över tvåtusen kronor.

Blont Virgin, remy hår hittade jag hyffsat billigt på tradera en gång och det höll i över ett år, färgat en del av det i omgångar flera gånger och det va ändå sjukt mycket mindre slitet än det blonda från medorian (det är det som jag nu färgat mörkt och hade i på senaste bilden jag la in) Fast man kan nog bli ganska lurad på tradera, så kolla säljarnas omdömen innan ni köper.

På Alice-i-underlandet bilderna och på halloween hade jag syntethår ifrån happyhair i nån blond-mix färg och det kostade 149 kronor per paket just då. Det höll ganska bra faktiskt, har använt det håret flera gånger och ett paket räckte till hela håret.

Håret fäster jag alltid med textil-lim ifrån ica :)

hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0