Blond vs. mörkhårig

Något som alltid förundrat mig är hur annorlunda man blir behandlad enbart beroende på vilken hårfärg man för tillfället har. Som hårfärgsbytaren numero uno så anser jag mig själv vara något av en expert på området.

Det är inte speciellt förvånande att medlemmar av det manliga släktet behandlar en annorlunda, för det är väl känt att man automatiskt sätter något slags likhetstecken mellan blond och slampig?

Det som förvånar mig är att killar blir så mycket osäkrare på en bara för att man råkar vara blond, eller att killar man faktiskt känt ett tag plötsligt ser på en helt annorlunda, fast de känner en ganska väl.

Som blondin förväntas man kanske tåla mer spydigheter och frågor om ens sexliv, men jag blir smått irriterad när alla alltid antar att jag är en galen,slampig partybrud bara för att jag är blond.

När jag var mörkhårig var det mycket enklare att få folk att tro på att man faktiskt är en tönt som helst ligger hemma och läser någon av sina hundratals böcker.

Det allra mest förvånande är dock att tjejer reagerar så annorlunda på en. Känner man sig mer hotad av blonda tjejer? Ärligt talat gör nog jag det, men det är ingenting jag visar., det är bara en känsla i magen som jag försöker ignorera.

Jaja, nu ska jag slinka ur min snobben pyjamas för jag ska på kalas.


vet att ni älskar mina kassa mobilbilder ;P




Kommentarer
Postat av: Saga

Ja ens hårfärg kan verkligen ändra andras uppfattningar om en. Helt sjukt! Men så är det ju så att vi blondiner har roligare ändå ;P

Du passade i båda hårfärgerna!

Själv har jag aldrig vågat mig på att bli brunett.

Gillar att vara blond men kan ju vara kul med lite förändring ibland!



2008-12-28 @ 14:11:23
Postat av: Anonym

oh god, du var så jävla mycket finare i mörkt! inget illa menat, men jäklar va fin du va i det.

2008-12-28 @ 22:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0