Baby P

Jag är en såndär korkad tjej som inte bryr sig sådär speciellt mycket om allmänbildning eller att hålla koll på vad som händer i världen. Det beror nog delvis på att jag är så känslig, jag känner alltid för mycket empati, sådär så jag själv mår skitdåligt. Inte för att jag tycker synd om mig själv eller så, haha, men jag blir så sjukt upprörd över hur människor kan vara så äckligt grymma och kalla.

När jag läst om "Baby P" så tänkte jag skriva något om det i bloggen men jag klarade det inte, jag var så sjukt ledsen så jag grät och mådde skit.

Det beror antagligen till viss del på att han på bilden liknar min lillebror som snart är två år gammal. Vi har några bilder som är sjukt lika den där dessutom. Jag vet inte ens vad jag ville ha sagt med det här inlägget men..hmm..att människor kan vara sådär kalla och skada någon så liten och försvarslös gör att jag bara vill gömma mig under täcket och aldrig mer komma fram.

 Att Baby P kunde ha blivit räddad så lätt gör mig förbannad, dom hade ju redan sett ut en fosterfamilj åt honom. Om en förälder någonsin skadar ett så litet barn med flit så förtjänar den inte fler chanser. Nej, jag blir arg på våran sjuka värld :(




Läs om det på aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Evelina

vår värld är helt sjuk. Så hemskt att det kunde ha förhindrats..

2008-12-02 @ 19:53:40
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0